onsdag 15 juli 2009

Framtid och bajspudding


Snälla systern kom nyss in.

- Jag har fått i uppdrag av B att ta ett blodprov från dig. Inför transplantationen.

Hjärtat slog några extra slag, jag blev först stum och skrek sen rakt ut av lycka. Det overkliga börjar blir verkligt, målet närmar sig.

Detta är så stort att jag genast försöker peta i mig den chokladpudding med grädde som sommarköksan just levererat av omtanke eftersom jag inte bör tappa mer i vikt. Jag avskyr dylika efterrätter. Men älskar att leva livet. (Aj, vad pretentiöst.)

Bestämmer mig för att äta upp den bajsbruna sörjan, men måste lägga undan locket med bilden av en gladhoppskitande ko. Smakfull design. Hur tänkte formgivaren där?

10 kommentarer:

Huskorset sa...

Hej! Jag har varit iväg på resa, och läser nu ikapp och är så ini helve glad att jag hittat din blogg. Underbart att läsa om de goda nyheterna.
Ang. hantverkare: Mitt nästnästa jobb är en pjäs m namnet Hantverkarna. De omkommer en efter en på olika brutala vis. Någonting för er kanske?

Maj Korner sa...

Tycker det liknar en korsning mellan känguru och ko. Känns jättelogiskt ihop med chokladpudding.

Skatan sa...

Målet närmar sig ... då kan det ju faktiskt vara värt att trycka i sig "dylika efterrätter". Kramar!

Aggie sa...

Hahaha! Fantastiskt roligt.

Peter Barlach sa...

E ko logiskt? Nej förlåt vad dumt. Kör hårt, ha det härligt hemma. Kram.

Anonym sa...

åh, älskade vännen! Dina inlägg liksom... Härligt livsrealistiskt! Så är det bara! Rakt, pang på och kadoong! Bra!
Hejar på här, som även tidigare. Du är ett sånt under av klokhet, styrka och kärlek!

Efter dagens segelflyg sitter vi i huset igen. Var nere på hamnfestivalen i Ålabodarna. Dragspel och schottis (?) shottis..?. jag kissa nästa på mig av välmående.

Lutande, svajande, seglande, iuuuuuuh i magen och en massa härlig natur är dagens behållning.

Du är bäst och je t'aime!

Eve

My sa...

Lägger genast på minnet att segerfirarmiddagen som skall avnjutas när du e back in business igen inte skall innehålla ett enda spår av chokladpudding! Pannacotta då? Påminner inte om bajs om man inte håller i kaffe eller kakao. Tycker du ska tipsa köksan om att kokt grädde med vaniljstång e godare än bajspudding å troligen åxå ännu mer kaloririkt! Segermiddagen kommer inte heller att innehålla kål i någon form eftersom det luktar som det som chokladpudding ser ut som, dvs bajs. Vi dissar väl även russin, e otroligt likt bajs för oss som ägt kanin.

Anonym sa...

Hej Josefin! Stor kram till dig och dina killar från mig och mina killar! Efter en vecka i Danmark, närmare bestämt i Rågeleje, är vi såå nöjda. Här är enkelt att leva, fast dyrt... Vi har haft toppenväder hela veckan och är helt betagna av de vackra stränderna, som jag bara trodde fanns i Medelhavet. Idag började det regna och dessvärre verkar prognosen fortsätta på samma sätt veckan ut. Håller tummarna för att det blir toppen fint igen när vi ses i Grissle nästa vecka! Stor kram Åsa

Singelmamman sa...

Är uppe sent och undrar hur du mår och har det. Har själv tillbringat två dagar i goda vänners lag i Årsta Havsbad. Vill bara skicka en hälsning. Tänker på dig av och till.

Anonym sa...

Jag vill inte ett skit. När jag kommer att tänka på en bloggare som jag följer och gillar så tycker jag om att gå in och bara stanna till, även om det inte skrivits något nytt. Jag vandrar runt lite. Läser av det gamla. Minns varför jag började gilla just den här bloggaren och funderar på vad den gör just nu, hur den mår och vad den känner. Sen brukar jag avsluta med att tala om att jag längtar. Men att det är en kravlös längtan. Den är skriven men ska betraktas som tyst. Förhoppningen är att den ska kännas som en varm bris av trollig kärlek, ingenting annat.