tisdag 14 juli 2009

Skurmoln


Ser vädret.
Väldigt sömndrucken.

Skurmoln över hela Sverige.

Vilka rena, såpadoftande hem och sommarstugor alla semestersvenskar kommer njuta av ikväll, tänker jag. Som tolkar språket som gammaldags. Skurlov fanns ju förr. Har gammelmormor berättat.

Jag är redan en gammal tant.
Som slipper städa, hoho.
Så synd at jag är inlagd.
Men ha så kul med skurborstarna, alla.

Speciellt Snygg-Lisa (och alla andra höggravida väninnor) som vill få ut övermogna bök&stökbebbe ur stora magen.
Tre tips som funkar:
Städa maniskt, gå i trappor, idka föröknikngsövning.

Tre vinster:
Solstrålen ser dagens ljus, ni återvänder till ett rent hem, du blir fittare än fittast, fast med ett t?
Just det, knipövningar efter leverans är av yttersta vikt.

Ooooh
vad en gumma kan gnooo.

3 kommentarer:

Singelmamman sa...

Och min mormor skurade också, själv är jag tyvärr dålig på det. Och glad över att mina tonåringar inte utvecklat dammallergi.

Skatan sa...

Jag skall framföra tipset till min höggravida svärdotter. Inte riktigt ännu men snart kan hon sätta igång med storstädning. Jag längtar så efter resultatet. Kramar!

Jos sa...

@Singelmamman
men doften av Grummes gröna såpa gör det mödan värt allt arbete. har begåvats med två telningar med astma, så vi bör städa ofta. bör, allså.
@Skatan
Grumme som sagt, så blir jobbet härligare. och bebisen får ett giftfritt välkomnande. lycka till med farmorandet.