måndag 10 september 2007

Skärpning

detta är helt klart vanebildande. måste bara tillägga att:nattens inlägg var ett stilbrott. Snusmumriken påpekade vid frukosten att "du borde kanske skriva lite proffsigt om du ska ha en blogg på CAP". så jag återgår till att använda stor bokstav efter punkt. Så.Kan man bli utslängd av herrar Mattson & Torberger? Det vill jag ju inte riskera så någon form av formrelaterad språkinfo (eller nåt ...?) skall härmed införas. Hmm. Jo, idag blir det lite äpple åt fröken i form av reklam. Seminariet "Redaktionell design" verkar hur bra som helst. Missa inte det! Se annons här intill. Nu till dagens dilemma. Kvartersgänget är delat i två läger. Ena halvan vill fika och sen gå hem för att blogga (aka "vattna, tvätta, fixa lite" men jag ser nog vad de egentligen gör. Busted!) Andra halvan vill gå power walk. Utan kaffe före. Jag vill göra allt! Började därför dagen med att jobba, kl 01. Skriver en PR-version av den jubileumsbok jag jobbat på åt Frisörföretagarna i sommar. Nu vill jag ta den dagliga latten med helst hela gänget på Vickans, men lite snabbt. Sedan gå stora djurgårdsvarvet med dem som orkar, "den sportiga delen av latteligan" som M skrev i sin blogg Malinea. Men man kan inte få allt, vad det verkar. Dagens ilandsproblem. Att latta eller inte latta. Och ett nytt verb!
Av jes1, 070905 08:20

Inga kommentarer: