måndag 10 september 2007

tre i tre (om natten)

gaaalet!
att sitta här och bli arg på min inkompetens. jag är en tekniknörd utan koll. eller kunskap. fattar inte varför mina ansträngningar som nybliven bloggare inte vill se dagens ljus. men det är ju fortfarande mörkt ute, förstås ... och snart vaknar männen i mitt liv. snarkningar och snusande hörs från öfre plan i etagevåååningen. det är sååå östermalmskt - att vilja lite mer. sanningen är ju att vi bor på ½ + 1½ trappa. men någon sa "er pittoreska etagevåååning" (med exakt den betoningen). och jag bara: "vaddå, du menar landet?" för ett sånt utnyttjar (ja UT-nyttjar) vi också. fint ska det va. men det är inte vårt utan min ömma moders hus. i nära anslutning till hennes. men man varken ser eller hör varandra. det är tur, säger snusmumriken. "de är bra, dina föräldrar, men du blir så arg när svärmor misskrediterar städningen." å så ringer han och bjuder dem på middag. igen. fotnot: vi städar VARJE dag. vi har barn. och jag är en smula ordningssam. men min mor är anal pedant. äpplet faller inte långt ... härligt med ordspråk. borde bilda klubb. eller forum. får tänka mer på det. i närkontakt med kudden.
ajöken!


Av jes1, 070905 02:47

Inga kommentarer: