måndag 10 september 2007

på allmän begäran; här är min blogg!

på allmän begäran; här är min blogg!

Jahapp. Så var man del av den grå massan. Står inte ut på något sätt. Jag bloggar, alltså finns jag, tycks vara devisen just nu. I kvartersgänget bloggar folk som tokiga. Jag har varit på landet 2½ månader och tillbaka i stan har något förändrats. Under morgonens obligatoriska latte ihop på det lokala fiket börjar de skruva på sig allt snabbare, märker jag. "Ähum, måste hem å fixa lite ... det fanns nog lite tvätt eller nån' blomma att plantera om tror jag." Så man sitter där ensam. Går hem och får meddelande om ett antal uppdaterade bloggar. Jorå, det är gänget som har fått abstinens och sprungit hem från den sociala, verkliga samvaron för att kasta skit på folk och fä i den virtuella världen.Jag har stått emot trycket länge nu, men nu är jag en av dem/er. Har både facebookkonto och är med blogg. En grå mus bland alla andra. Men det blir nog bra det här!
Tjing!
Av jes1, 070905 01:39

Inga kommentarer: