måndag 17 september 2007

Våga vägra villa!

Det här är ingen barnblogg. Alltså blogg om barn. Jag kräks på alla såna.

Men ...

... storebror säger roliga saker ibland. Efter kylig leksöndag i annan hood (kompisarna bor i Vasastan) och utelunch på fik säger T: "Nu måste vi gå jättefort hem å tända en brasa." Jag: "Vardå?" T: "I öppna spisen vi inte har." Sedan gick han hela vägen hem till Gärdet. I snålblåst och regn. Och sjöng för sovande lillebror i dubbelvagnen. Liten men tuff.

Så vi måste flytta. Högre upp. Gärna med balkong. Och öppen spis (nytt krav). Helgen var hemsk, ur sussa-sött-perspektiv. Efterfestare knackade på alla fönster på vår BV i tio min. Och skrek. Både fredag och lördag natt. Läskig flashback till förra våren när lillebror var nyfödd. Påtänd tok slog då sönder alla våra fönster på BV, och tog sig in, medan vi var livrädda på ÖV. Polisen tog honom, men aj vad rädda vi var den kvart det tog dem att komma hit.

Annars snackas det mycket hus nu, i kvartersligan. Svikare! jag trodde vi hade en överenskommelse. Vi håller vårt ord och flytt' int' från stan'. (Men så har vi ju ett stort hus på landet till låns all ledig tid året runt. Välkomna dit när ni får husbegär på hemnet.)

6 kommentarer:

S... sa...

Äsch, det är ingen som kommer flytta - det är det där - när man får barn måste man skaffa villa. Det går över...större lägenheter åt folket!

S... sa...

Jo förresten, det finns de som måste - de med 3 barn!

Tjockalocka sa...

Asch, det är ju mest snack... Hur ska vi nånsin kunna flytta från favvo-hoodet och Fältan å allt? Eller?
Men varför är alla större våååningar så satans dyra då? Va? Va? :-)

S... sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
S... sa...

Jennie - det har något med att de är större att göra tror jag...men jag vet inte...

Jos sa...

jag tycker vi går ihop å köper kåken på djurgårn. kollektiv, någon?