söndag 6 september 2009

Resan tillbaka

Jag lever!
Men har ytterligare en nära-döden-upplevelse i minnet.

Sömnlösa nätter utan kroppslig smärtlindring men med älsklingen, som alltid har den mest lenande, lugnande sinnliga effekt, tätt intill medan barnen sover tryggt hos älskade mormor.

Vill inte göra saker etter värre genom att berätta om alla helvetets kval som härjar kropp och sinne. Och som kommer fortsätta göra det lång tid framöver. Det här är bara början på resan tillbaka till livet. För jag vet att jag klarar det. Oftast.

Men kära alla underbara ni som bryr er, roas och oroas:
Jag gråter, av glädje, ilska, lycka och smärta. Men tårarna är av godo, över att ha tagit mig ända hit, ha besegrat leukemin igen och nu ha fått genomgå transplantationen - målet. Nu återstår en riskfylld sträcka tills slutdestinationen är nådd. Och jag är långtifrån ensam, så det här ska gå bra.

God natt.

16 kommentarer:

Anonym sa...

Joss! Har just kommit hem från 2 veckor i vårt bekanta/kära Andalucia del Mar/Nueva Andalucia/Puerto Banus i Marbellatrakten. Tänker på dig ständigt, förstås! Kommer efter hälsokoll att komma till Uppsala, i enlighet med vår överenskommelse. Kan bo hos Juppe om det inte är bra att jag bor på Ackis!? Vi hörs! Bamsekram PAPPA

Sus sa...

Klart det kommer att gå bra!
Du är en vinnare.

Den hemska tvillingen sa...

Självklart kommer det att gå bra. Givetvis, absolut och ingen tvekan.

Sitter här och heja på under tiden.

Chrissan sa...

Med din envis het kan det inte annat än gå vägen. Den rätta vägen.

Anonym sa...

Hej vännen!
Brassekram från dina vänner! Vi tänker på dig och dina killar.
Vi är borta ett par veckor men vi följer din resa från Brasilien.
Briza

Anonym sa...

We're with you all the way!!!
Stay strong.
-Som alltid, Louise & fam.
-Stora syster Sofie & fam.
-Mamsen & papsen i USA

Peter Barlach sa...

Jag är med dig hela vägen!

Anonym sa...

Så härligt att du lever och skriver vidare på din resa. En bamsekram till dig och Niklas!! /K på K-holmen

Fasching sa...

Lycka till och ge dig aldrig. Allt blir bra!

Söderberg sa...

!!!!!!!

Anonym sa...

Det vill bli bra!

Callie (aka fd +1 trappa, men inte din...) sa...

Du är helt fantastisk!

Stora kramar till hela familjen!

Singelmamman sa...

Bravissimo! Va bene! Och andra språkliga hejjarop. Och en skål, det är gott när det blir möjligt.

Anonym sa...

Hej min starka, fina vän!
All styrka och kraft till dig nu! Du är fantastisk och jag beundrar dig så för att du orkar fortsätta skriva om din vardag här på bloggen. Du finns alltid i min tanke. Forsätt kämpa på och vara så här positiv så kommer det här gå hur bra som helst. Många stora kramar från Åsa

Godiva sa...

Heja, heja!!!!

Anonym sa...

Du är alltid i mina tankar!Känner mig ganska orolig, men ber till Gud att du ska få den styrka du behöver.Du är bäst!!!!! Bamsekramar fr Sara H.