tisdag 15 september 2009

G.I. Jane med rabies


Inatt hade jag rabies.
Igen.

Jag satt i skogen, med en fräsande, tuffsig katt och en morrande, rufsig hund i knät. Själv såg jag ut som vanligt dessa dagar, dvs G.I. Jane-stylish med 3 mm stubb över huvudet, sköna, gröna brallor och vitt linne. Gemensamt för alla tre individerna på den kalla stenen i den stora skogen var att vi tuggade fradga.

Vaknade av att jag inte fick någon luft av all saliv som samlats i halsen och som bubblade ut ur munnen. Trots att jag sedan länge sitter upp och sover, just för att inte kvävas.

Morfinmardrömmar är spännande, tycker ni inte?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Egon är vaccinerad mot rabies, det känns ju tryggt. Jos, det du beskriver är inte roligt, men din humor är det inget fel på. /a

Anonym sa...

Kära Josefin! Jag tänker på dig varje dag. Du är bäst! Det går inte att förstå vad du går igenom och ändå är du hela tiden så otroligt positiv. All styrka till dig och dina killar. Tusen kramar från Åsa

Anonym sa...

Torr i munnen av viss medicin har man ju hört talas om, men fy vad läskigt det låter att ha så mycket saliv att det knappt går att få luft!!
Jag hejjar på dig!
//Cosmo

Anonym sa...

Och här trodde jag att jag hade crazy dreams. Men jag ligger i lä! :).

Styrkekram från Eve

skatan sa...

Mer än spännande ... Jag tänker också på dig som möter "det onda" med sån humor och sånt humör. Kramar! Bamsekramar!

Anonym sa...

STOR KRAM! /K

Anonym sa...

Hej!
Jag tänker på dig och din familj!! Jag är så glad över att läsa att du har kommit så långt - snart har du nått toppen av berget och kan se utsikten - och andas, och äta med lust! Det är värt all möda i världen!
Många kramar från Mia Alpman