onsdag 16 september 2009

Eldsvåda


Det brinner i munnen och halsen.
Så mycket att det blöder.

Eldsvådan kan inte släckas med vatten.
Däremot spottar jag ut stora klumpar av slemhinnan.

Men det gör ingenting.
Det var väntat.

Kampen mellan märgen och kroppen har bara börjat.
Och avstötningsprocessen kan pågå i åratal.

Det som inte är okej är att jag inte kan prata.
Med mina fina.

Det gör ont.
Men ut kan jag gå!

Och er alla kan jag nå.
Stödet ni ger stärker enormt.

Vet det, alla.
Och sov gott.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Känner med och lider med dig! Men "tider skall komma", kan man ju i alla fall tro på! Det gör jag! Vi ses på måndag, men hörs i morgon torsdag, antingen per telefon eller per sms. Bamsekram 7 Pappa

Singelmamman sa...

Och jag som inte ens haft halsbränna någon gång. *försöker förstå smärtan* Kram