onsdag 7 oktober 2009

Hejdå sjukhuset!

... vi ses imorrn.

Nu drar jag!
I'm out of here.
Jiiha!

Har precis packat ihop rummet. Besökssängen är full av väskor och kassar innehållande alla presenter ni skickat. Tack än en gång, för alla omtänksamma hälsningar, USB-minnen med filmer, musik och ljudböcker, glossiga, glassiga magasin, tänkvärda böcker, foton, barnteckningar, godis, kakor, snacks, champagne (!), IPhone 3GS (!!), undergörande hand- fot och hudkrämer, kläder, filt, smycken, styrkestenar (2), lyckoelefanter (2), amuletter (2), änglar (2) och raden av läppsmörjare (5 lipgloss måste vara något slags rekord - ni har förvandlat mig till den fjärde Hollywoodfrun!). Har jag glömt något? Ja, alla styrkehälsningar och hejarop här, per mail, brev och telefon. Ni är helt underbara som sänder så fina tankar till mig.

Snart hoppas jag få visa några av er min tacksamhet personligen. Har fortfarande ganska stränga förhållningsregler vad gäller besök, men efter tremånaderskontrollen lättar det något och då blir det FEST! för alla som hjälpt till. Utan er hade vi inte klarat det, musketörerna och jag. Ser redan fram emot att få gråta glädjetårar när jag ser er.

Nu flyttar jag ut på prov. Det innebär att jag måste vara kvar i Uppsala för att lämna prover varje morgon och ha nära till sjukhuset om något skulle inträffa. Så jag ska inta mitt gamla flickrum hemma hos mamma. Möblemanget är sig ganska likt inklusive min gamla bergsprängare och en låda blandband, så ikväll ska jag botanisera och nostalgiskt lyssna på Madonna, Depeche Mode, Alphaville, Eurythmics och U2. Kanske finns där bästis Ks, coola Cs och mina första radioprogram också.

Skojade med tvilligsystrarna om huruvida jag skulle klara mig utan Grey's Anatomy ikväll (hushållet saknar kanal 5), men när jag tänker på den tripp till 80-talet som väntar är jag inte orolig. Eller är det kanske exakt det jag borde bli?

Hejdå sjukhuset!
Hej flickrummet!

20 kommentarer:

Anonym sa...

Men Jos det är ju fantastiskt! 80- tals nostalgin alltså,nej jag menar att du är ute!!!! /a

Anonym sa...

Härligt! /K

Sus sa...

Du har en fantastisk musiksmak!!
Fantastisk!!

Chrissan sa...

Låter underbart att du nu är frisläppt.;)

Tjockalocka sa...

Underbart, Jos!!! Å, vilken känsla!

Peter Barlach sa...

Men älskade Jos... man blir ju tårögd!

Anonym sa...

Helt fantastiskt underbart Josefin!

Många varma kramar från Vilan, Caroline

Singelmamman sa...

Jippi! Hade jag haft hatt hade jag kastat den högt över taket! Fantastiskt härligt att läsa.

Anonym sa...

Åh, vilket frisläpp! Som kalvarna på grönbete! Eller nja. Men ååh, jippi, äntligen! Och jag säger bara underbart till nostalgitrippen i flickrummet!

Puss fra Eve

Anonym sa...

Wow, vad kul! /S.

pappa sa...

Kära dotter!

Nu väntar sköna och viktiga rehabiliteringsdagar, vilket innebär lugn och ro, kontemplation alltså, så du återfår den styrka som krävs för att gå vidare i detta! Jagf kommer fredag, om det passar för en Fålhagenpromenad, ide kvarter du växte upp. För mig blir det dubbel nostalgi, som du säkert förstår! Sedan, så småningom så agerar jag gärna som "eskortör" till Uppsala (Ackis), när det behövs för div. kontroller och som "privatchaufför" på ev. smärre utflykter i Roslagen. I sinom tid blir du ju "hemförlovad" på riktigt i Stockholm. Det är vad vi ju alla tänker på och vill!

Alltså "keep cool, så blir det bra det här"!

BAMSEKRAM pappa!

Bettan sa...

Underbart! Lycka till på vägen nu!

Anonym sa...

Det var den bästa och mest hoppingivande nyheten på länge! Hurra för början på ditt hemvändande! /Karin

Anonym sa...

Jag instämmer - det var det mest glädjande jag hört på länge - fy f-n vad glad jag blir! Så otroligt skönt. Heja, heja, heja!!!
Kram, Louise

Michael Lokner sa...

Du är bäst Jos! Kram! /M

Sari sa...

Sååå härligt att höra! Glad glad!

Kram/Sari

Anonym sa...

Fantastiskt, vilken lyckodag!!! Nu får mamsen passa upp på dig ett tag och sen hem till Sthlm och killarna. Underbar nyhet, stor kram och lycka till med allt / Åsa

lisa sa...

ja det är ju alldeles magiskt. vi finns fortfarande till ditt förfogande om det är något vi kan göra för dig även om du flyttat ut ur sjukhuset. vi ska ju hälsa på johan o sandras nya bebis i uppsala snart så jag kollar om du kan får och vill ses i samband med det. annars hörs vi över luren! pusskram
L, A och a

Isabel sa...

Men WOW!!!!!
och häre sitter jag och har precis dragit iväg ett 4 sidigt sms till dig, har svårt att fatta mig kort...jaja du vet.
Jag satt här och tänkte att det var dags att få mig en blogg dos och så får jag se detta!
Vilken fantastisk nyhet.
Lycka, lycka, lycka. Jag känner bara lycka!!!

Singelmamman sa...

Tänkte bara fortsätta önska dig ett stadigt tillfrisknande.