onsdag 18 mars 2009

Sena kvällssiffror i soffhörnan

Jag är ingen vän av siffror.
Ekonomisk ja, men att räkna hela dagarna är inte min grej.

Man ska göra det man gillar, det gör man som bekant bäst.
Så språk är min grej. Och smarta lösningar.
Inte siffror.

Nu gör jag budget i kristid.
Skär ner, kostnadseffektiviserar, räknar.
Och har snart bortrationaliserat mig själv.

Smart drag? Nja, men man måste vara sann som kommunikationsstrateg.
Kunden lär bli nöjd med att jag presenterat en problemlösning så briljant att jag inte längre behövs.

Mindre bra att vi ska betala handpenning på drömvåningen imorgon.
Spänningen är kryddan i livet. Som att äta indiskt i kräksjuketider.
Synd att jag är allergisk mot chili. Ej heller vän av siffror.

1 kommentar:

Anonym sa...

Don´t worry, be happy......

Morfar