tisdag 17 mars 2009

Tonårsfilm

Man tror att det man gjorde som trevande tonåring med gammal teknik var glömt och begravet. Men ack ...

Eftersom min far har blivit tekniskt intresserad på äldre dar lyckades han just maila ut min filmdebut till tjocka släkten, vänner och bekanta.

Först skrattade jag, sen grät jag lite. I skämshörnan under arbetsbordet. Men eftersom jag är tillräckligt mogen för att bjuda på mig själv, så delar jag med mig av denna kulturhistoriska gärning som redan setts av Sveriges alla stackars frisörelever sedan 1990.

http://tinyurl.com/7g8g8h

Från VHS till webbfilm. Tekniken går framåt.

3 kommentarer:

jenku sa...

Du är ju inte ens med på bild! Det är väl ändå mer en radiodebut med ackompanjemang av förbiflimrande bilder. :)

Jos sa...

Det finns en himskans bild på slutet, men du har rätt - värst är rösten.

Anonym sa...

Rösten: No Problem, tycker pappa. Var stolt!!! Bra jobbat med den tidens teknik. Är väl kul att den ännu lever, den gamla inspelningen med Pelle Tågmark. Så det så!

Producenten!