måndag 5 maj 2008

Farligt habegär




Morgonfika på exotisk ö.
Utanför tullarna.
Äventyrlig resa med rasslig spårvagn.

Vacker promenad.
Stora hus vid vatten.
Lekande dagisbarn i glänta.

"Här skulle jag kunna tänka mig att bo." Sa den ena.
Fick medhåll av den andra.
Speciellt när solen värmde våra ansikten på uteserveringen som endast serverade thai.

Sen skakade vi hem igen.
Sitter inne och jobbar medan solen skiner över gärdesidyllen.
Och jag försöker motstå frestelsen att bli en hemnetjunkie.

Var finns det ultimata boendet? Existerar det?

5 kommentarer:

S... sa...

Radhusområde på Gärdet!

Jos sa...

Exakt, men när är byggstarten?

Tjockalocka sa...

Kanske dax för lobbyorganisation att bildas?

Hur blev det förresten med VKS?

Anonym sa...

Det är redan byggt. Och sålt. Heter Askrikegatan.

Hej för övrigt! Kul att hälsa på lite hos er. Vänjer mig så smått vid att skaka Roslagsbana till jobbet. Skönt att slippa hämta/lämna samtidigt som jag har min inskolning med Public transport.
Kram!

Jos sa...

Tl: Strålande idé! En dig närstående lobbare kanske kan bidra med råd och dåd?

VKS 23 maj, kl 19, funkar det?

Egna trappan: Du har så rätt. Smider bankrånarplaner. Så kan jag ge dem ett erbjudande de inte kan motstå sen, de som huserar där nu.
Har ni fått dagisplats i Djursan nu? Tänkte hälsa på EBC & co snart. Kanske kan sammanstråla? På Gateau!