fredag 8 april 2011

Jes! Kommunikation


Jobbar visserligen med web 2.0, utvecklar multikultig kommunikationslösning i globalt team, men det här är verklig innovation. Nästa steg är taget. Charmigt förklarat på svennig skolengelska.


Sånt här får mig att vilja sparka liv i lådan, dra ihop gänget av skarpa hjärnor och testa vingarna. Igen. Senast skapade vi stordåd när vi bröt ny mark. Nu gör vi det på skilda håll, i andra miljöer med oanade möjligheter, vilket är nog så givande men oj vad jag saknar våra galna upptåg.


Kanske, kanske en dag tänker jag och förbannar det faktum att vi inte vidareutvecklade vår idé om pekskärmar då, för tio år sedan.


Men å andra sidan, har någon någonsin blivit lycklig av pengar? Steve Jobs må vara rik men är dödssjuk likafullt. Det kan inga dollars i världen ändra på.

2 kommentarer:

Louise sa...

Håller med, riktigt häftigt - varför har ingen tänkt på det tidigare? Det är ju kanonbra. Vet inte hur många gånger jag suttit med bankens support och försökt förklara vad som händer på min skärm.
Inspirerande. Kram L

Sus sa...

Men det hade varit coolt. Dessutom hade du kunnat skänka pengar till cancerforskningen. För vad ska man med mycket pengar till om man inte delar med sig?