torsdag 10 januari 2008

Bubblande zombie


Var tvungen attt skippa branschens stora dunk-i-ryggen-gala, eftersom maken blev blixtinkallad till examination och barnvakter som kan komma inom en kvart inte växer på trän. Missade också en länge efterlängtad after work skumpa med Esset i JES! Kommunikation.

Tänkte att jag skulle passa på att sova tidigt, som kompensation. Och somnade duktigt direkt efter konsultjobbet. (För jesus!, vad annorlunda, men kul, det är att ha sitta i en kreativ miljö med sköna människor två dagar i veckan från morgon till kväll). Kl 18. Framför Alfons. Storebror väckte mig gång på gång.

- Vakna mamma! Gå upp och lägg dig i sängen. Nu genast. Marsch pannkaka. Ska jag behöva räkna?

Vemvemvem har lärt honom att säga så?

Trött som en sengångare på tidiga kvällen, men pigg som en nötskrika om tidiga natten. Och när jag väl lägger mig börjar grannen dundra. Inte konstigt att man snittar fyra timmar sömn per dygn ... Tur att barnen har den goda smaken att sova om nätterna.

Men imorrn blir det bubbel, kära kompanjon. Och fler dansanta besökare efter nypremiären av fyrans fredagsunderhållning. Skål!

Inga kommentarer: