tisdag 8 januari 2008

Att uppfylla en prinsessas högsta önskan

Bildrättigheter: Aftonbladet


Förhoppningsvis tillfälligt halvdöv vet jag hur det är att vara hörselskadad. Jag har tydligen öronkatarr sedan en vecka tillbaka eller så. Jodå, det finns en sådan åkomma. Så jag hör allt kaffekoppsskrammel på fiken, alla skriande plastleksakers gälla sirener på kalasen men jag hör inte när barnen smågråter i sömnen av läskiga mardrömmar.

Det hela är mycket irriterande.

Men det blir extra kul för mina fina vänner när vi lunchar på Maddes fik Cream och huvudpersonen själv snyggstövlar in. Jag tror att jag är lågmäld, men ack ... För inte nog med att jag hör illa, jag är ju halvblind i skum belysning också. Och nu råder totalt mörker dygnet runt. Så jag frågar lite försiktigt om fröken B jobbar där. Ja, eftersom jag vill veta var kön börjar.

Alltså, jag tror ju att kungligheter vill bli behandlade som vanliga människor, så jag gjorde lillsessan till viljes. (Och just denna pingla har jag råkat på i andra sammanhang, kompistillenkompis osv.) Hoppas hon är nöjd med att misstas för diskplockare! Med extremt coola skodon, skall tilläggas.

Inga kommentarer: