måndag 7 januari 2008

Luftfärd?

Lyssnar just nu på en Led Zeppelin-konsert från 1979.
På SVT. Heja public service.

Men hur gammal har jag blivit?
Borde inte min pappa vicka på tårna till detta, snarare än jag?

Det får mig att minnas en date from back in the day:
Spännande, betydligt äldre kille bjöd på stort. Flott som få förevisades liten blåögd blondin på sisådär 21 allt vad storstan hade att erbjuda. Och visst var jag nyfiken, men föga imponerad av guldjaguar, modell E-type, som hämtade upp vid Stureplan. Men intresset som ändå fanns dog snabbt när vi började prata musik.

Snygga killen:
- Jag lyssnar inte på ny musik. Det är inget att ha. Köper bara gamla klassiker.

Jag tog tåget hem till Uppsala och gick på klubbspelning med ravelisorna dagen efter. Och där fanns ju dom riktigt spännande snyggingarna.

Inga kommentarer: