onsdag 3 oktober 2007

Dagens dilemma


Har inte sett på tv på evigheter. Missat SVTs sexualupplysningsprogram, hela idolprylen, nya smartroliga och faktiskt - amerikanska serien Sunset strip, gamla godingen Grey och bara lyckats se en gnutta nattrepris av Mia & Klara.

Tänkte åtgärda det nu. Men ve och fasa - ALLT av underhållningsvärde visas samtidigt. En sketen onsdagskväll liksom. Visst har vi mediacenter, men jag betvivlar att ens den underbara maskinen kan spela in fyra kanaler samtidigt.

Hur gör ni, alla upplysta människor som faktiskt ser alla dessa livsnödvändiga program?

5 kommentarer:

S... sa...

OK, eftersom onsdagar är min superfavorittvkväll kollar jag Greys kl 2100, Sunset kl 2200. Resten skiter jag i!!! Nyheter läser jag i DN på morgonen! Mia och Klara får jag stå över, Greys vinner den fighten, sex kan jag så Viktor får även han prata för någon annan! Det var väl allt eller...Jo just det, IDOL går ju på fredagar så det behöver man inte avstå ifrån!!!

Malinnea sa...

Kan inte låta bli att kommentera dina bildval. Hmm, vad ska jag säga: "same same, but different" passar bra.

Jos sa...

S!
jag gjorde som du. Fy, vad Greys är förutsägbart men bra och med stor tår-i-ögat-faktor. Mumrik mumlar om tramsigheter, men jag har saknat det. Hur många höstavsnitt har jag missat?

Och Sunset är ju ditt tips rakt av. Rätt bra, men inspelade Mia&Klara efteråt var ännu bättre. Kan bero på att jag inte sett Sunset innan, så jag har inte så stor koll. Identifierar skådisarna med sina gamla avlagda roller i andra serier ännu.

Ah, så Idol är inne på fredagsfinalerna nu? 10 små negerpojkar-grejen? Men det kan vi klara, en gång i veckan är lagom.

Jos sa...

M!
jo, mina bilder appellerar till några anonyma besökare, kompisar från förr, som inte kommenterar på min blogg, men som låter mig veta per Fb etc att de gillar den sortens humor. jag är er slav, så jag gör allt för folket.

några önskemål på ny kategori bilder? min humor har jag svårt att ändra på. tack för kaffet.

Tjockalocka sa...

Mia&Klara finns på www.svt.se webTV! En halvtimmas njutning.

I övrigt, sedan Top Model slutade, är det i princip bara Idol (fredagar) och Parlamentet (söndagar) som jag ids se.

Plättlätt!