fredag 5 oktober 2007

Dumburk, gurkburk, knarkburk?

Mumrik kommer hem från date med Steve, på Grand hotel. Balmer. The one and only. Om man är en mikromjukis.

Vi knäcker en flarra skumpa för att fira ... fredag?, att barnen sover? Eeh men vi skålar för mitt nya projekt. Och för the monkey business.

Sen ser vi fredagsunderhålling på reklamteve. Gillade Hey baberiba. Nu tillbaka, i utökat format. Helt okej. Fem min i taget. Sen är det en kvart reklam. Det måste gå dåligt för den där låtsaskanalen. Eller bra iofs, med alla dom reklamstålarna.

Mitt i reklamen kommer en snabbspolning av Idol! Tio små negerpojkar-konceptet är redan i full gång. När vi fick barn bytte vi obskyra klubbspelningar på Söder mot dissningsteve om fredagarna. Har dock missat hela grejen i år. Tills nu. Är helt likgiltiga. Utom när de sjunger lite falskt. Det skär. Men va fasen, de flesta har ju pipa så det räcker. Utom Peter jaggöralltförpengar Jihde. Hur kom han in i bilden? Är detta en sportgala?

Tröttnar på teven när Snusmumrik gör just det. Snarkar så tavelglasen skallrar. Så jag byter dumburken mot knarkburken. Igen. Jobba på skumpa är bra! Äntligen fredag?

2 kommentarer:

Kaos-Anna sa...

Ja, vad fan gör den där Jhide där?
Det undrar jag också.
Trevlig blogg by the way.
Återkommer.
Mvh
Anna

Jos sa...

Eller hur? Han har väl blivit osams med alla på SVT och fick komma tillbaka till fyran, men inte som sportankare. Körd där. Vad har vi då? Hmmm, jo fjärde säsongen av Idol. Vilket toppjobb!

Tack detsamma! Din blogg är sjuuukt bra, för att citera den rödfläckade galenpannan i nämnda program.