måndag 15 oktober 2007

Häxan surtant

Hon är inte elak, bara sur och vresig. Katrin Sundberg spelar rollen som Häxan Surtant.

Foto: Carl-Johan Söder/SVT

Först å främst måste jag göra en pudel. Eller en Hanna. (F d kollega på H38 och söderböna som gått från tonårsgoth till stureplansgrått och blivit öfrekidsens sarkastisk redaktör.)

Har varit låg, hormoniell och närsynt. Så ursäkta Häxan Surtant och heja i vimlet (på stan, i parken, på fiket) om jag inte gör det först. Jag är inte otrevlig med vilje. Har bara väldigt dålig syn. Även med korrigering.

Det lär inte bli bättre. Denna vecka är smått galen. Ketchupeffekt på jobben. Efterdagiskalas varje dag fram till skånetrippen. Samt sångrep för mig. Min belöning. Och ytterligare 15 minuter i rampljuset. Ska sjunga på Petronellas skiva. Jippie! Om jag håller måttet. Eller tonen, snarare. Hjälp!

Inga kommentarer: