fredag 5 oktober 2007

Syskonkärlek

Svinkallt ute.
Jobbar inne. Har flöde. Funkar fint.
Kaffe och mörk choklad till lunch.
I stället för Riche. Tokdumpad.
Gott, tidsbesparande och bra GI. Tröstar jag mig.
Och msn:ar med kär gammal vän. Vi är världens mest patetiska nostalgiker. Och det är fasenimig helt underbart!
Börjar få ångest över att hämta på dagis och sedan frysa mitt för dagen klänningsbeklädda arsle av mig vid pölen i parken.

Då, som en räddande ängel, får jag oväntat besök.
Av min store lillebror som jag inte sett på en evighet.
Vi snackar design, musik, uteliv - jag är svältfödd!
Å så förfäras vi över vår lille storebrors 40-årskris.
Eftermidddagen är räddad.
Jag slipper gå ut.
Och barnen får för en enda gångs skull leka inne och se min och lillebrors favorit Doktor Snuggles.
Sittandes i vårt barnrums snart 30 år gamla minirottingfåtöljer.
Iklädda våra gamla PoP-plyschtröjor.
Syskonkärleken och 70-talsnostalgin är total.

3 kommentarer:

Tjockalocka sa...

Men VI stod och frös i fucking parken och väntade återigen förgäves på kaffe och bulle...

Jos sa...

nähä. det tror jag inte. david sa att han skulle stå för bullarna idag. hembakt sockerkaka. å så skickade jag med inbjudan (SMS)via M om att de som ville var välkomna hem till oss. pga kyla o elände. I & co kom! så jag trodde det gått fram. men att ni avböjde.

well, nya tag nästa v. inne hos oss om kylan fortsätter. hur går inskolningen?

Tjockalocka sa...

nänänänä... inga budskap går fram - haven't you learned?

inskolning går toppen - nu tar maken över några dagar, tror det är dags för hi-and-goodbye-kvarten nu.

syns (kanske?!) i parken senare i veckan...