lördag 6 oktober 2007

Dialektalt

Idag var vi i Uppis
för att träffa min bästis
som fått en splitterny bebis.

Blev inte så avis
på livet i radis
men lite nostalgis(k).

Åkte förbi gamla dagis
mindes tanterna på lekis
och superpeddisarna på fritis.

Gillade livet i lyan vid Fyris
speciellt som carropluggis
och nationens nuckeklubbis.

Sen for vi till nästa bästa kompis
för middag, vin och godis
och planerade resa till Thallis.

Väl hemma blev det bröllopschampis
och drömmar om semester långt från Mallis
måste kolla om där finns föräldrafritt öppnis!

3 kommentarer:

Kaos-Anna sa...

Jag gick i Sammis...
Min man från norr avskyr det där :is sluten.

Jos sa...

Liksom min man, från söder. Men egna ord får man tydligen ha; rrrullebör (skottkärra), tydligtvis, päror (potatisar) etc. Alltså så som vi riksisar pratar så förstår ju alla iaf. Eller hur?

Kaos-Anna sa...

Jag kan inte annat än hålla med.
Du har så rätt, så rätt.