onsdag 30 december 2009

Förfest, inte helt hundra

Skål ta mig f-n!

Här tas segern ut i förskott. Varför vänta? Vem vet vad som händer imorgon?

Efter dagens kontroller, med bra besked hos norra Europas bästa doktorer, de eminenta B & G med de grå tinningarnas charm och oceaner av kunskap, klokskap och erfarenhet i bagaget, öppnar vi skumpan en dag tidigt. Och pusslar ihop alla världens länder med barnen. Som snabbt blir bättre än jag. Vilket väl snarare säger något om hur lättpåverkad jag är än hur duktiga de är. Ett glas torra bubblor och jag förvånas över att en bit av Kambodja inte passar där jag är helt säker på att den ska vara.

- Mamma, du är inte helt hundra på det här. Eller Nintendo. Men jag älskar dig ändå., säger storebror.

3 kommentarer:

Singelmamman sa...

Och ett särdeles djävla Gott Nytt friskt År önskar jag dig. Av hela mitt hjärta.

Anonym sa...

Tja, pedagogiska leksaker det är ett bra recept tycker morfar! Oavsett om det handlar om vår jord, om stjärnhimlen eller att lära sig klockan!

Gott Nytt År önskar

MORFAR

Unknown sa...

Haha, ja, ju äldre de blir desto fler saker blir de duktigare än en själv på. Freja hjälper mig numera med grammatik! Och konstaterar: Mamma - det här med regler är inte riktigt din grej eller hur?

Ses snart snart! Kramar till er allihopa :D