måndag 16 november 2009

Jag får spel (2)

Jag har varit hemma.
I den riktiga världen.
Staden ... vännerna ... och urk - avgaserna.
Och vänt åter till lugnet.
Med moonwalkande showbarn.
Fiskafänge, stormutflykt och varm choklad.

Dock med Nintendo DSi ringande i öronen.
Max en timme per dag.

-Men mamma, jag har ju sagt åt dig att du måste ta FART så att Super Mario kan hoppa högre så att du får 17 extra liv. Du vill väl inte dö nu?, utropar storebror.

- Moahahahaha., skrattar jag.

Men han har en poäng. Dö nu, efter två leukemier och en stamcellstransplantation. Skulle inte tro det.

4 kommentarer:

Sus sa...

Haha! Näää, det vore ju VÄLDIGT dumt =)

Anonym sa...

Det är så härligt med din humor!

Varm kvällshälsning från Caroline

Singelmamman sa...

Klart du vinner, inte kan du dö nu! Jag har till och med vunnit över sonen i Fifa09!

Anonym sa...

Underbara go-ing! Hoppas ni har det lövely ute vid vattnet!

Eve