torsdag 31 december 2009

Gott nytt år!


En snabb hälsning medan jag rör ihop sherrysåsen till Lax Lorensberg med ena handen och har ett glas bubbel från igår i den andra. Skriver med den tredje. :-)

Anyhow,

till er alla från oss alla ett gott nytt år. Enligt Sven-Otto Littorin hade vi i fjol två skitår att vänta. Jag har bestämt att ge honom rätt till hälften. 2009 har varit kasst, även om vi som familj lärt oss massor. Lite väl dyrköpt kunskap för en 3- respektive 5-åring dock.

Nej, jag ser fram emot att segra över den här lömska sjukdomen en gång för alla. Firar ikväll med barndomsvännerna A, K & S med familjer i den lilla byn vid havet. Alla så olika, ändå så lika.

Vad tror ni om den här lokalproducerade menyn:
Murkelpaté från Väddö med rödlökscumberland & cornichons
Lax Lorensberg från Fogdö (minus ädelosten tyvärr) men med feta och pesto, samt sherrysås på bladspenat, till det pressad potatis och grekisk sallad.
Väl valda tryfflar från Singö choklad

Till detta dricks dagens fångst från makens och äldste sonens båtfärd. För min del blir det Pol Roger Champagne rakt igenom, medan övriga vuxna (som tål mer) läppjar diverse Riojor och Chardonnayer. Barnen får hembubblat roslagsvatten med smak av havtorn. "Barnsampanj" enligt lillebror. Som övat på talet till kvinnan hela dagen. Kan bli en filmklassiker, föreviad med min finfina ajfån. Tack igen, sötnosar.

Puss på er.
Och stort tack för allt stöd i år.
Lycka och välgång 2010!

5 kommentarer:

Mångmamma sa...

Låter gott, hoppas det var det också.
Önskar dig ett gott nytt år, utan nedslående besked, dyrköpta läxor för gossarna och brustna förhoppningar.

Anonym sa...

Gott Nytt År! till dig och oss alla andra - i våra olika små universum.
Nu gör vi 2010 till ett kanonår!

/Freja

Singelmamman sa...

Gott Nytt År!

Anonym sa...

Jag är så glad över att jag fick fira nyår tillsammans med er!!! Tusen tack för fika och den goda kakan i dag med. Puss & Kram /K

Anonym sa...

Gott Nytt År! Härligt det låter att vara på landet vid havet ; ) och fira med goda vänner. Tänker på dig/er!
Kram