onsdag 21 november 2007

Sinnesförvirring eller bristsjukdom?


Järnspikar!, är ett utmärkt uttryck.
Nästan lika bra som Attans rackarns!


Vännen och sångfågeln P med dotter kom över på lekfika. Barnen hade skoj och vi kunde diskutera favoritämnena; musik, relationer och bristen på bra barnprogram.

Jag tappade dock tråden ideligen (samt tålamodet när T tokade). Så när flickorna W skulle gå, säger söta P:

- Hur är det? Lider du av någon brist?

Huvudet på spiken. Jag saknar alla små, grå hjärnceller som oupphörligen går mot ättestupan. Och har en släng av anemi. Det är uppenbarligen ingen bra idé att dricka doktorns föreskrivna glas rött om dan' utan att äta biff eller blodpudding till. Dåligt med järn i sushi ...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kul blogg, Jos. Känner igen det där med jämställdhet. När jag var föräldraledig första gången var min moster alldeles utom sig - det gick ju inte, vem skulle ta hand om barnen? Hon förbjöd min mamma att hoppa in - vilket hon förstås förutsatte skulle hända. Det var 13 år sedan men tyvärr har inte mycket hänt....
Jag "tjuvläser" din blogg lite för att få veta mer om livet i stan. Börjar bli lite, lite sugen på att följa trenden och urbanisera.

Jos sa...

Jeb!
Tack det samma. Du lär mig allt nödvändigt om motorsport (som skillnaden på race och rally, hårfin men ack så viktig, haha).

Jämställdhet ja ... jesus! Vid dagislämningen imorse (i Tessin) överöstes en pappa med lovord av personalen. För att han som pappa lämnade sonen! Intet nytt under solen där allså.

Men självklart ska ni flytta till stan'! Visning ab nybygget här intill nu i helgen. Middag hos oss. Date?

Anonym sa...

Date - spännande. När äre visning? Vår lördag är uppbokad.

Jos sa...

Träffade frugan idag. Bättre grönsaker på Gärdet än söder över! Visning imorrn (sö) på ena nybygget här. Hästar inom räckhåll. Liksom fotboll på Stadion och valhallarally. Perfekt för fam B, n'est-ce pas?