onsdag 7 november 2007

Pk på öfre?

Vem har givit oss en flaska Cono Sur Merlot Reserva, årgång 1994?

Det chilenska vinet var delikat men finns inte att få tag i någonstans. Inte ens på webbplatsen, som är finfin - lite långsam - men inbjudande. Vinhuset är världens första gröna (ekologiska). Garanterat låga koldioxidutsläpp vid transport.

Så, pappa, nu kan du pensionera dig från chefsjobbet för att i stället bli vinimportör på allvar! Och lekmorfar. :-)

P.S. Jepp, vi har äntligen börjat nalla på vinförrådet. En vanlig onsdag! Men det är på läkares ordination, för S hade rätt (igen, du får bli min husläkare!). Mitt järnvärde är under all kritik, så jag ska äta biff och dricka rödtjut. N grejade biffen, som säkert var mör, väl tillagad etc, men för mig som är urusel på kött smakade det bara ... kött liksom. Men vinet var gott! Vem ska jag tacka? D.S.

Inga kommentarer: