torsdag 16 september 2010

Snarstucken


Upprustning av immunförsvaret sker.

Sänkt.
Ont.
Svårt höja armarna till tangenterna.
Synd.

Anledningen är dagens 1-årsvaccinationer.
Del 1 av 20. Om det räcker?
Har efter stamcellsbytet inget försvar kvar.

Förstår först nu varför sönerna kinkade när det begav sig.
Det här är ingen barnlek (så ge era telningar massor av ömhet när det är dags.)
Och då har jag ändå ett par fall av leukemi, dramatiska förlossningar och en transplantation att jämföra med.

Stelkramp till vänster.
Difteri till höger.
Och i mitten är det bara gråtmilt, ynkligt och trött.

Hoppas på bättring till söndag.
Då röster skall höjas för att höras.

Först sonens premiärkonsert.
Efter tre rep.
Annan taktik än da Capos behov av övande innan uppsjungning.

- Vad ska ni sjunga?, undrar jag nyfiket.
- Jag vet inte så noga. Kan inte låtarna ännu., svarar han bekymmerlöst.

Så det kan ju bli spännande.
Sedan väntar valnattrysaren.
Garanterad spänning utlovas där med.

Har du bestämt dig?

5 kommentarer:

Singelmamman sa...

Ja, eller nä det har jag ju inte, bestämt mig ännu. Tyvärr, vill åt vänster, men får med mig sånt jag inte vill ha med. Att ta det onda med det goda...

Hoppas du mår bättre på söndag, fast helst redan till lördagen.

Markattan sa...

Ja jag har bestämt mig och gjort skillnad.
Jag hoppas så att du klarar det du måste och att grabbhalvan sjunger för "glatta" livet.

Markattan

XXX sa...

Japp, jag har bestämt mig och gör min röst hörd redan i moegon för att kunna fortsätta paradislivet även på valdagen! En spännande söndag blir det!

Jos sa...

tack detsamma, alla tre. ser med spänning fram emot valdagen. förtidsröstar inte, eftersom barnen vill följa med och då ska det vara "på riktigt, rätt dag å sen år man vänta hela natten och se vilket lag som vinner". tror dom ja. morgonteve är också bra. för 4- & 6-åringar.

Anonym sa...

Jaaa, har bestämt mig! En härlig rödgrön röra :).
Sikka härliga tofflor, de måste vi ha i kören, eller hur?!
Å vad härligt med pilates med dina PT:n
Vi hörs honey! Krrram Eve