fredag 16 april 2010

Provinsiell kärlek



Barnens bidrag till musikveckan på dagis.
Lite lätt inspirerade/påtvingade av fadern.

- Föräldrarna får komma och spela med oss. Kan inte du sjunga så alla hör den fina texten ordentligt?, undrade lillebror.

Alltså, där går gränsen för mitt engagemang i förskolans verksamhet. Och på onsdag sätts storebror i Djurgårdens fotbollsskola. Eftersom Malmö FF inte har något distanslag här. Vilket är märkligt, med tanke på alla makens vänner i förskringringen.

Heja Sirius! Någon?

9 kommentarer:

Singelmamman sa...

Nä, men heja Brynäs, och Bajen. Och Barcelona. Se där de tre B!

XXX sa...

Are you serious?

Jos sa...

SM:
Aha, är det de som är de tre B:na? Morfar försöker pådyvla dem Brynäs. Senast med en klocka till lillebror, men Bajen och Barca är jag med på!
DHT:
Bandy is a Sirius game.

Anonym sa...

Ja, jag undra just va som hänt med Bajen, om det rationaliserats bort i er familj :). Jorå Sirius funkar. Men inte Djurgår'n :)

Eve

Jos sa...

EvE!
vi kan inte gärna åka stan runt för att kidsen ska få spela i rätt lag. miljövidrigt. och ohållbart tidsmässigt. undrar redan nu hur ekvationen träning efter dagis + före middag ska gå ihop. dessutom bor vi granne med Stadion, så det lär bli DIF tids nog ändå, är jag rädd. men just nu sjunger de malmösången samt ropar hemska AIK-hejarramsor de lärt sig av dagiskompisar. det senare försöker vi tar ur dem. burr.

Anonym sa...

Ok, nu snackar vi: det är sånt här man har låtsasmostrar till! Det är de som ska skjutsa barnen till träning, heja på i ur och skur och framförallt göra allt som står i deras makt för att barnen ska skolas i rätt sportatmosfär :). Så kom'an ba, testa mig!

Eve

Anonym sa...

Vadå hemska AIK....jag förstår inte vad du menar???

Anonym sa...

Ps. Hälsningar K med sin lilla fotbollsfantast exakt ett år äldre än din :)

Söderberg sa...

sirius!!