fredag 9 april 2010

Medan mannen masseras ...


... tar jag min dagliga promenad.
Nu med ovanligt bihang.

Mån om (och orolig för den hårt arbetande) mannen som jag är så ber jag honom jobba hemifrån idag, som kompensation för många sena, flitiga nätter. Sedan tar jag honom i handen efter dagislämningen och leder honom till en stund i himmelriket. Och medan kärleken masseras och ansiktsbehandlas av en fräsch brunett tar jag hand om snällaste lilla bebisen, på en barnvagnspromenad med uppsalavännerna A & L östra stan' runt. Vagnandet var länge sedan och är ovant, men jag vågar: Vi går TRE i bredd. I Karlaallén. Bäva månde alla blåhåriga minkpälstanter.

Sedan löser jag ut mannen, återlämnar det sött snusande lilla underverket som somnade utanför porten och endast öppnat en liten korpglugg på hela morgonen.

Och snart startar helgen vid havet.
Får man ha det så här bra?
Ja, efter ett eländesår får man det.
Parce que vous, non TOUS, le vallez bien.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen ut!!! Nästan all snö är borta, cykeln är framtagen och ugglorna hoar om kvällen, det är vår. Fiskaffären har fått in färska räkor idag by the way!/a

Godiva sa...

Japp man får ha det så bra!

En del förtjänar det lite extra, till exempel du!

Anonym sa...

Absolut att man får ha det så bra och särskilt du. Njut nu vid havet!!

Anonym sa...

Jaaaaaaaa! Det får man och du! Gah, är lycklig för dig, darling!

Eve