tisdag 17 juni 2008

Sex and the city


Missade galapremiären igår. Ångrar mig så här i efterhand. "Det är alltid kul att klä upp sig för röda mattan, se en glad film och komma hem med en goodiebag", sa kollegan. Har själv inte varit på bio sen veckan innan storebror föddes. Det är snart fyra år sen. Thank God för fildelning.

Men eftersom makens sommaraktivitet var inbokad i familjeschemat långt innan jag fick en sen inbjudan - tillhör inte direkt A-kändislistan - så blev det mysmåndag med mumrikarna. Tiderna förändras.

"Attans rackarns, Carola tackade nej. Var väl för okristligt filmval för henne. Andrahandsvalet Idol-My är det ingen som sett sen 2004, så okejdå, vi frågar det här blåbäret i stället."

Och det lär de ju inte göra igen. Jag orkade inte ens försöka få barnvakt en måndagkväll. Så trött är jag efter motvallskonsnultardag ute hos kund.

Det är kul att filmen om de fyra 40-taggarna i New York får män att se rött. Eller är de gröna av avund? Hans Wiklund är argast av alla. "Fansen är värda halva lönen!". Ett resonemang jag inte förstår. Men så föreslår han också Hulken i stället. Mandom, mod och morske män är tydligen inte alls könscementarande.

Nån' annan som var där? Eller vill se?

5 kommentarer:

S... sa...

Jag vill se, har bokat med två väninnor måndag 30/6, häng på om det funkar...

Tjockalocka sa...

Jag vill se! Gärna med efterföljande bubbel på lagom hipp bar! Slag i sak?

Jos sa...

JA!, men krångelfia kan inte 30/6. Men gärna redan nästa vecka, om någon hakar?

Annars får vi ta ytterligare en bubbelkväll lite senare. I Grizzly finns det faktiskt riktigt smarriga skumpor. Nu på ny fisk- o skaldjurskrog. Kan jag lura dit er? (blinkblink)

S... sa...

Hihi, kanske kan jag delta på avstånd från Suomi?

Jos sa...

moi S, på onsdagkväll fnissar vi i kapp - du per telepatisk länk från andra sidan vattnet. mera bubbel åt alla en annan gång, samtidigt!