torsdag 19 juni 2008

Moget ställningstagande

Singö kyrkbacke, imorgon


Samtal med vännen I:

J: - Vad ska du göra på midsommar?
I: - Börja inte ens. Du vet att jag inte gillar högtider och traditioner.
J: - Nä, men om du ändrar dig på den punkten är du varmt välkommen till oss i skärgårn'.
I: - Sluta, sa jag.
J: - Men jag vill ju inte att du ska vara själv i stan'.
I: - Du är snäll, men jobbig nu, vet du det?
J: - Vi gillar ju inte heller högtider. Har inga traditioner alls faktiskt.
I: - Nä, du har bara varit på ditt ääälskade lantställe varenda midsommar sen' du föddes.
J: - Haha, midsommar är den enda högtiden värd att fira. Det är min tradition. Och jag står för det!
I: - Men oh, så moget av dig. Vi ses när du lugnat ner dig.
J: - Om du inte ångrar dig, förstås.
I: - Eller hur?

Inga kommentarer: