måndag 21 april 2008

Ryska posten för dagisbarn


Solhelgens mest pikanta inslag var vi föräldrars lekarrangemang:

Söta vargflickan C, 5½, som belönats med vattkoppor, uppmanas att tungkyssa vår storebror T, 3½ och lillebror N snart 2. Cs lillayster E, 3, är inte sen att följa storasysters exempel. Stort puss&kramkalas utbryter, som även inbegriper det tredje syskonparet M & M, 3 och 5.

Vad gör man inte för att skaffa immunitet mot barnsjukdomar tidigt? Vi behövde bara åka 14 mil för att eventuellt bli smittade. En barnlek i sammanhanget.

Mumrik och jag fick la varicelle i (nästan)vuxen ålder i la France. Två veckor till sängs med 40 graders feber var ingen picknick. Då var vi ens inte ihop. Men nu är vi märkta för livet. Med ärr och ringar. Och det är ju en saga i sig.

Dock inte lika kul när vi till slut blev ett par för 11 år sen'. Första mötet med min blivande svärmor var sådär. Den annars ytterst vänliga kvinnan spände ögonen i mig och sa:

- Var det du? Var det du som gjorde min son sjukare än han någonsin varit, och så långt hemifrån till på köpet?

- Eh, ja, men det var inte meningen! Han lånade bara mitt suddigummi, stammade jag och kände mig som om han fått en mer intim sjukdom i present.

Så det ska börjas i tid. Nån' mer som vill bli smittad? Det vankas vattkoppskalas för lillebror i veckan. Aktivitet? Ryska posten, så klart!

1 kommentar:

Anonym sa...

таварезчи расисты
аткнультись ат нашаво фустырьланду
ни розпраздроняйди гидлирисм