fredag 11 april 2008

Stockholm live Henrik Dorsin - Korv i ugn

Precis när jag tvärnitat i artikelförfattandet ringde snäckan P och undrade om jag ville följa med för att se Henrik Dorsins show. Vilket lyft!

Glad i hågen skuttade jag hem från jobbet och möttes av storkokande make och barn som gjorde sin oefterhärmliga köttfärssås fylld med hundra ingredienser och massor av kärlek. Pussade och piffade pytte och drog sen ner på stan med P.

Multibegåvade Hr Dorsin och bandet bjöd på en torr slideshow fylld av humor, opera, galenskap, raggae, revy, blues och smarta betraktelser. I tre timmar!, som kändes som trettio minuter. Kan inte med ord beskrivas rättvist. Måste bara ses. Skynda till Scala innan föreställningen går i graven i maj.

Nu sitter jag återigen och knåpar på mina artiklar, men med full fart framåt, upplyft av nya idéer. Nynnandes på Cornelistravestin En gaffel kort. Fullträff. För att inte tala om Korv i ugn. Helt klart Godkänd kvalitetsunderhållning.

Inga kommentarer: