tisdag 15 april 2008

Hvdvrk


Baksidan av att ha en egen låda på magen är pappersgörat. Det ger mig en vansinnig huvudvärk. Vilket leder till fördelen med företagarfriheten. Jag kan med gott samvete ta en dubbel dos thaiknark och vila i soffan en stund utan att chefen bryr sig.

Ger alltså tillfälligt upp fakturerandet. Softar, tar en kaffe och letar lite i skivsamlingen. Hittar 70-talspärlorna P och jag pratat om; Carole Kings Tapistry samt Eva Cassidys Songbird. And good old Stevie. Mmm.

Dags för en riktig genomlyssning med vännerna nån kväll. Med vin! Vin, kvinnor & sång, kan det bli bättre? Vem vill vara med?

13 kommentarer:

S... sa...

Det låter mycket trevligt!

//S

Jos sa...

perfekt, se det som ett extrarep. extra kul. sen startar vi en grupp, the extras. och blir vokalissor på heltid. framtiden är tryggad!

S... sa...

Jag kan dododododo, kom o kom håll om...

Jos sa...

Och jag kan dingding, dingding - ja, kom håll om mig nu!

Ska P få klä ut sig till Nanne? Jag har peruker i maskeradgarderoben ...

Tjockalocka sa...

Jag kan sjunga!
I mina guldshorts.
Jajjemen!

Jos sa...

Det här kommer bli fantastiskt. Ska vi ställa upp i Idol? Eller Talang? Eller Körslaget? Bara att välja och vraka! För tv-bolagen alltså, som får slåss om oss.

Men vi börjar med en tjejlåtskväll. När åker du till mormor,S? På fredag är jag nämligen solo. Ska bara få barnen i säng på öv. Är 21 för sent?

S... sa...

Tyvärr åker jag redan på fredag eftermiddag, men detta kräver planering, vi ska synka kalenderar...

Men jag har ingen guldlamé!

Jos sa...

Vi köper billig guldtrikå på Hemtex och har syjunta. Jennie kan säkert desajna snygga hotpants åt oss alla.

Datumet blir svårt, men det ska gå. Fredag 30 maj?

Tjockalocka sa...

Jag kan! Jag kan fixa hotpants! Det var min bästa gren som sjuttonåring. Hade matlasserade svarta minns jag, kombinerade med knallgröna eller orangea strumpbyxor och växt med bollfrans. (Don't ask)

Anonym sa...

Så sent! Det här vill jag göra nu! Jag har redan fixat håret och outfiten för det. Eller ok då. Har väl inte det.

Kul idé, vin, kvinnor och sång. Jag kan den 30e!

Eva

Jos sa...

Jao, Piv, det är sent, desto större chans att alla kan om vi har lite framförhållning. Det blir ju extra genrep inför showen 1/6. Haha. The extras som extranummer? with special appearance of Jen - the golden designer. Obs! Jag vill ha bollfrans!

S... sa...

Hela maj är helt hysterisk, åker på bröllopskalas i Varberg 31/5 för att återvända obakis till Stockholm för konsert 1/6 MEN sen...

Jos sa...

Vi med!
Men i Sörmland.
Tänkte maxa den helgen med vin, kv, sång + bröllop + konsert. Undrar vad som blir lidande ...?

Så låt oss hitta ett annat datum! Förslag?