onsdag 16 april 2008

Mgn: laktulos


På bloggrundan finner jag en gemensam nämnare hos två i övrigt extremt olika individer. Så som jag känner dem, skall tilläggas.

Både här och där pratas det om tarmar och jag lär mig vad laktulos är för något. På helt skilda vis, skall tilläggas.

En ung, hämningslöst kreativ ZTV-tjej och en manlig, pappersvändande lobbyist som närmar sig den gyllene medelåldern. Hon från söders höjder, han från knalleland inflyttad till nedre öfre. Henne har jag sett växa upp, lite på håll det senaste decenniet, kompanjonens lillasyster. Honom känner jag sedan något år tillbaka till, som sönernas kompisars pappa, från den lilla plaskdamm vår stadsdel är. Gördetsjälv-Hanna och skräddarsydde greven. Till synes olika, men ändå galet lika, skall tilläggas.

Givna gäster på kovändarfest. Och champagnekalas.

Inga kommentarer: