tisdag 1 juni 2010

Väsentligheter


Grannstallet (Livgardet) nu.
Massor har hänt sen istiden nyss.

Bekymrad.
Över ondskan i världen.
Gaza, Colombia, Jamaica.
Försöker förgäves se båda sidor av myntet, men misslyckas.
Förstår verkligen inte.

Besviken.
Personligen, på dem som borde ställa upp för de små, de sjuka och därför svaga.
Förundras över människors mentala ynklighet.
Men blir ack så stridslysten.

Envisheten kan försätta berg.
När den används rätt.
Så jag tackar min lyckliga stjärna för tidigare motgångar.
Erfarenheterna gör det enkelt att fokusera på vad som verkligen räknas.

... och störst av allt är kärleken.

4 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Jag kan bara hålla med...i det långa loppet är de mesta bråk och konflikter petitesser som hindrar folk från att fokusera på det som är värt nåt - familjen och kärleken...

Fasching sa...

Jag kan också bara hålla med. Samt påpeka att jag tillbringade 10 månader i det där jävla stallet när jag gjorde lumpen som beriden högvakt 1984.

Anonym sa...

Underbart kloka Jos!

Eve

Anonym sa...

Detkom en vind, den kom viskande om harmoni...........Jag vill tro på den vinden och hoppas den är sann! Hoppas vi kan ses snart, exempelvis i Grissle eller i Stockholm.........Vi hörs!