torsdag 24 juni 2010

Att stolt närma sig 50 vid 35


Bildbevis på att min kritiserade strategi faktiskt fungerar.
44 kg, nu 47. Och ett halvt.
Visionen om 50 är nära.
Vid modiga 35. Och ett halvt.

Träning ger näringsbehov, det vill säga hunger och matlust.
Som i sin tur leder till viktuppgång.
Musklerna och konditionen är en välkommen bonuseffekt.

Att vila sig i form liggandes på divanen smaskandes praliner är liksom inte min melodi. Så trots den samlande vetenskapens farhågor och olyckskorparnas kraxande tränar jag nu varje dag. Styrka på Feel Good med fysioterapeutens (får inte kallas sjukgymnast längre) strängt övervakande öga två gånger i veckan samt i hemmagymet under ledning av friskgymnasten storebror varje morgon. Därtill yoga, pilates, power walks och lättare jogg. Och så all fotbollsträning förstås. Mycket effektivt. Speciellt för sönerna som skrattar tills de kiknande segnar ner i gröngräset med högröda anleten åt mina tåfjuttar till målskott och efterföljande segerdanser.

Och du dietisten, tror du mig fortfarande inte?
Läs & lär!

5 kommentarer:

XXX sa...

Annat är det att stolt närma sig -80 vid snart 50. (Omkastade värden förstås :)
Grattis till dig som är frisk att orka och stark att våga och trotsa vetenskapen. Jag tror att du gör rätt.
En fantastisk midsommar tillönskas dig och dina prinsar.

Isabella sa...

Jag försöker också närma mig 50. Fast från andra hållet... Har tre kilo kvar. Det känns oändligt långt.

Singelmamman sa...

Härligt! Jag litar till hundra procent på dig och försöker göra samma. Strunta i pralinlatmasken som drar och hänga på hurtiga loppor som drar åt andra hållet.

Anonym sa...

Underbart Josefin, jag tror verkligen på dig och din strategi! Hoppas att midsommaren var härlig. Och att vi kan ses vid havet snart (semester om 5 dagar).

Kramar C

Zäta sa...

Jag har förstått att det är betydligt svårare att gå upp i vikt än ner. Med tanke på min egen uppgivna kamp mot för många kilon kan jag inte annat är storligen beundra dig för din kämparglöd och din framgång.