lördag 15 maj 2010

Hästporr


Vän av ordning, tillika finaste grannen, undrar nog vad jag gör uppe mitt i natten. Eftersom jag brukar släcka senast tio men oftast redan åtta.

Jo, här lyser flitens lampa i skärgårdsstugan.
I väntan på nattfilmen.

Fyran visar hästporr mellan kl 00:45 och 04:00.
Åtminstone om man är ryttare utan häst.
Då pälsdjur nu är förbjuden frukt.
För mycket baskilusker.

När avhållsamheten varit en dygd alltför länge är till och med hollywoodska manér okej. Jag erkänner: jag ser Mannen som kunde tala med hästar. Och jag njuter av dammet.

Dessutom har doktorn lovat att jag får rida ut i sommar. Om jag får hästen serverad och håller mig borta från den förfärligt farliga stallmiljön. Så snälla sol, kom med dina flugor. Men det är klart, en fluga gör ingen sommar och jag bör säkert vänta med den där ridturen tills efter niomånaderskontrollen.

Inget är som väntans tider.
Eller hästporr en sen natt.

(... och så är jag lite småhungrig och dylika behov bör ju stillas eftersom de inte inträffar särdeles ofta. Genom att vara uppe så här sent slipper jag dessutom vakna mitt i natten och gå upp för att ta glömda mediciner, fiffigt! Positivt tänkande tar en långt. Imorgon bitti börjar en annan dag. Då tar jag nog sovmorgon ...)

2 kommentarer:

Godiva sa...

Jag somnade visst till den där igår, har sett den på bio för länge sen, och orkade inte bli upprörd över hollywoodhästromantiken : -)

Men hästar är något speciellt... inte minst vackra på film!

Nyss kom en trevlig sommargästfamilj förbi med sina barn på promenad, och det lite större barnet fick för första gången i sitt liv "rida", sitta på ryggen på vår snällaste häst, den stod blick stilla, killen var jätterädd först men sen såg man hur leendet blev bredare och bredare och efteråt struttade han iväg med nyvunnet självförtroende och skulle bli hästryttare när han blir stor, ha ha!

Anonym sa...

Har läst din blogg hela förmiddagen, oj vilket energiknippe du är!!! Jag är glad om jag orkar en ta en promenad bara... fast jag var på en weekendresa till ett svinkallt och regnigt Köpenhamn i helgen och firade bröllopsdan med maken så kopplet börjar bli längre.

Det är fantastiskt hur vi följts åt tidsmässigt, man behöver få jämföra lite : )

Otroligt så mycket hår du har, jag som var som ett monster innan har bara fjun idag - inget att raka än mao, fast en del strån börjar bli fasligt långa nu. Så har du det motsatta problemet...har undrat lite hur påverkad man blir genetiskt. Mina naglar har blivit mycket starkare, men jag tappade de gamla först, vilket var en mycket smärtsam process. Har du råkat ut för det också?

Vet att de ger olika matrestriktioner beroende av vem man pratar med. Jag har ätit både mögliga ostar(kokt som pastasås) och lufttorkad skinka utan att bli dålig. Enda nono som kvarstår är rå fisk(sushi)och så kommer det förbli så länge jag tar kortison.

Håller fullkomligt med dig om offerinställningen, jag vägrar också falla dit. Livet är helt enkelt inte rättvist eller lika för alla, det är bara att gå vidare så långt man kan!

Älskar din skumpakonsumtion! Det är faktiskt det enda jag tycker är riktigt gott att dricka just nu, fast snål som jag är håller jag mig till mousserande varianter. Mina smaklökar är inte värda äkta vara än...så, skål ta mig fan! Och du måste kräva att de kan hjälpa dig mot illamåendet. Jag testade en apparat med elektroder som man fäste på handleden när jag hade det som värst, lindrade faktiskt en del. Har du testat nåt sånt?

Kram
Yvonne