söndag 2 maj 2010

Dags att deklarera?

Sol i skärgårn'.
Familj.
Vänner.
Grill.

Således alldeles för fin helg för att deklarera. Så vi* slår i pärmarna nu i stället. Efter att vi somnat med varsitt barn och yrvaket mötts i hallen med jagad blick. Men motas bort av kranskullan när vi* tror vi* är i mål.

Felmeddelande:
Skatteverket elektronisk inkomstdeklaration 2010
Fullt för ögonblicket!
Felkod: 1004.
Just nu är det många som använder denna tjänst. Var god försök igen om 15 minuter!
Välkomstsidan
www.skatteverket.se

Efter otaliga försök ger vi* upp.
Den ska ju inte vara inne förrän imorgon. Gott om tid, alltså. Varför göra idag det mäklaren borde gjort för flera veckor sedan? När han kan göra det imorgon.
Men kvällsteet var gott!
G'natt.

*=maken, som förbarmar sig eftersom jag suckar högt och hävdar att broschyren Dags att deklareras tilläggsbilaga SKV 321 utgåva 9 (om uppskov vid försäljning av bostadsrätt) är rena grekiskan för mig

2 kommentarer:

pappa sa...

Tidsoptimister har alltid det lite jobbigt, tror jag. Lätt att uttrycka när man är "friherre"!D.v.s. har tjänstepension!Hursomhelst, man får agera efter förmåga och det mesta går ju att rätta till tror jag!Det viktigaste är väl att man ser framåt, precis som piloter och bilförare, skeppare och kanske t.o.m. siare...

Lev väl............/Pappa

Singelmamman sa...

Usch ja, det där fick jag gå igenom förra året.