måndag 9 november 2009

Ny vy

Jag håller på att bli tokig(are).
På riktigt.

Jag vet att jag är priviligierad som få.
Som kan rebailitera mig vid kusten.
I lugn och ro.

Men det duger inte att vila, läsa och tänka bort dagarna. Och därigenom känna att jag mår skit och att tillfrisknandet tar så mycket längre tid än jag trode. Och det här är ändå bara början.

Jag misströstar inte, men jag stampar lite. Skrapar med hoven mot gruset likt en galoppör som vill iväg. Jag längtar sönder mig efter mina musketörer i veckorna, mina vänner i stan', jobbet, lite liv och rörelse.

Så imorgon efter läkarbesöket på sjukhuset i Uppsala, ja då skjutsar pappa hem mig. Den konstgjorda andningen får vara över för ett tag. Det är dags att ta sig tillbaka. Önska mig lycka till med att bli bäst på att inte vara bäst (som i energisk). Inte genast i alla fall.

Dagens visdom är slitvargen Klas Ingessons ord från kvällens i övrigt rätt tama fotbollsgala:
"Om man nu ska lära sig något av att få cancer så är det meningen med livet, och det är att leva här och nu. Inte igår eller imorgon, utan precis nu."

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt för dig! Synd bara att du inte är i Uppsala när jag kommer dit.

Kram

/L

Peter Barlach sa...

Jag är bara glad att du lever, hurra!

Kolina sa...

Hej, välkommen tillbaka! Blev lite orolig.

Anonym sa...

Go girl! Massor av kärlek o hoppas vi ses snart. Du saknas i stan ska du veta!
Esset

Singelmamman sa...

Men tänk på den fantastiska förmåga du kommer att få, att vara här och nu, inte göra ngt, lyssna, inte dra vidare. Själv tror jag inte det är så farligt att stampa lite, fortsätt med det, men bli inte arg på dig själv. Och framförallt, om det går åt rätt håll; håll fast vid det.

pappa sa...

Pappa "lifeguard" finns i bakgrunden, som du vet! Gör nu som du känner /orkar! Hemma i veckorna och landet på helger eler en kombination? Rehabilitering är "vad som gäller" även om tiden inte är fixerad eller given. Valet är ju ditt att vara hemma eller kombinera med att vara i Grissle. Känn in "äkta" vad du tror dig orka med och vilja? Jag finns hela tiden, som du vet "at your service"! Vi hörs i helgen..../Pappa

Markattan sa...

Med en sådan fin pappa i krokarna kan inget gå fel. Lyss på klokskapen och ge dig liten liten frist, man måste inte vara bäst på allt hela tiden. Men man måste bli bäst på att bli frisk.

Varm hand
Markattan

Skatan sa...

Jag önskar dig verkligen "lycka till med att bli bäst på att inte vara bäst (som i energisk)."

Här och nu! Kramar!