måndag 31 augusti 2009

Dagens bok- och tv-tips

Det är givetvis förfärligt trist att tillbringa större delen av dygnet ensam i ett isoleringsrum, utan virvlande barn och en man att pussa på, men jag erkänner gärna att det emellanåt är yttepyttelite skönt med egen tid. För att läsa en bok, den extremt lokala tidningen Uppsala Nya, lyssna på musik, blogga och se på UR. Wow, vilka produktioner de gör! Synd att de sänds när ingen vettig människa är hemma eller vaken, men hoppas att alltfler förstår att ett mediacenter är varje hems must have.

Kvällens tv-tips:

Stamceller och mirakel, SVT2 kl 20:30 (känns extremt passande)
Henrik Dorsin: Godkänd kvalitetsunderhållning, TV 5 kl 21:55 (såg den live, så bra av världens äldste 30-åring, en liten operettfarbror i povelsk tappning!)

Däremellan lite nyheter.
Och dagens boktips:
Tillsammans är man mindre ensam av Anna Gavalda.

G'natt.

4 kommentarer:

Maj Korner sa...

Mer tevetips! Jag är så dålig på att kolla på teve. Dock såg jag programmet om stamceller och häromdan en jättebra dokumentär på Kunskapskanalen, tror jag. Tom Aland.

Och Gavalda har jag läst, den var bra.

Callie (aka fd +1 trappa, men inte din!) sa...

Själv tittar jag och maken på "Legally Blonde 2"! ;-)
Hör du asgarvet ända upp till Ackis?

KRAM!!!

Anonym sa...

Moahaha, både UR och Dorsin står högt i kurs hos mig så sista, we're on the same side. "Eeen gaaaeffel kort, en gaaaaeffel kort".

Hoppas det går att sova nu.
Bra med egentid! Det ska du se till att ha annat än ba där också så klart. Det är sååå lätt att säga utan småbarn inser jag:).

Måndagsgänget vi hänger med hälsar så mycket!

Bisou

Eva

Aggie sa...

Her er det tragiskt mye dårlig å se på tv...Noen av de norske Bimboene har starte et helt fantastiskt dårlig "Datingrealityshow", med den smakløse tittelen:
Noen liker mora, andre liker dattra.
Norsk tv3 på sitt verste, spørr du meg.
Hvis du trenger en skikkelig latterkule, kan det dog være verdt å Google på Pia Haraldsen, og hennes mor;-)

Go natt!