torsdag 30 april 2009

Happy sista april!

Valborg i Uppsala;
gröt-/champagnefrukost i Stadsparken kl 8
forsränning i Fyrisån kl 10 (se bild)
sillunch where ever kl 12
mösspåtagning i Slottsbacken kl 15
OD sjunger utanför universitetsaulan kl 15.05
champagnegalopp mellan nationerna forever
Allmänna sången hälsar våren vid Gunillaklockan (Slottet) kl 19
fest å nation (för dom som inte redan sussar kudden)


Solen skiner!
Barnen leker i min gamla park!

Allt medan studenterna fyllnar till i sin Stadspark, springer nerför slottsbacken nu kl 15 medan vissa redan hamnat på UAS intoxikerade. Skönt att vara nära men att en bit bort. Har ett rum med åutsikt och helikopterperspektiv på tillvaron. Vännen E agerade vuxen på stan på vägen hit och ryade åt alltför lättklädda flickor ("bikini liksom") som jagade änder vid Svandammen här nedanför.

Annars pumpas jag full med rävgift! Starten gick kl 06:00 för att hinna på mig full o go lagom till permisen ikväll. Det vankas grillpremiär och brasa med finaste vännerna och alla barnen. Jag längtar så hjärtat värker.

Fuskjobbar lite, jag menar hur ska det gååå?, men får raskt uppsträckning av annars försiktig läkare som manar "fokus på dig, det är du som ska blir frisk". Så sant. Får inte plats så mycket mer i mitt huvud än at kämpa för livet och älska mina tre musketörer som är de tappraste som finns.

Så jag lunchar med K, bästisen sen 2-årsåldern - nu läkare i huset mittemot. Vi skrattar bort lite oro, jag får mer cyto, peppar alla nära och kära som oroas, tränar med sjukgymnast, åker till tandläkare, gör hjärtundersökning, lämnar prover, blir omlagd, får ännu en moralkaka i knät, äter den, rävar, får måillapiller för att klara kvällen, vägs (upp 2 kg - bra tror jag, men nej, det betyder att cyton stannnar för länge, va faaasen, i med vätskedrivande - nej inte nu! jag vill UMGÅS ikväll, inte kissa, okej?).

Full rulle på sista april.
Vad mer kan man begära?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej du tappre dotter!

Vi vet att det är kämpigt, men också att du fixar det! Vi finns med till 100 %, så känn det. Vad du vill som vi kan åstadkomma, närsomhelst.

Att ses fredag eller lördag i Uppsala? Kan det passa/funka?

Pappa och A-C

Jos sa...

Puss, du är här. Det betyder allt. Och lite till. Vi fixar det den här gången med.