onsdag 21 januari 2009

Twitter


Jag gillar nya kommunikationsvägar.

Är något skeptisk till den senaste flugan, eftersom jag måhända inte riktig tillhör målgruppen. Alltså hur ego är man om man tror att alla vill veta vad man gör hela tiden?

Men HALLÅ, blogg funkar ju för de flesta. Graden av personligt eller privat rapporterande väljer ingen annan du.

Samma sak med Facebook. Det är du som väljer, men "du bara måste vara där, annars finns du inte"*. Eller?
Är man up n' coming eller fjortis finns inget annat sätt att synas än via sociala nätverk, bloggar och det senaste; mikrobloggen. Ungdomar mailar endast när de behöver nå "en riktigt gammal person"**.

En sån som jag?
Knappast.
Jag syns på bloggen, Fejan och Twitter.
Alltså finns jag.

Jo, för jag måste ju testa.
I rent studiesyfte.
På uppdrag av kund som funderar på att göra business av det hela.
Pengar styr världen.
Amen.

*MTV Youth Lab = enkäter och djupintervjuer av ungdomar mellan 14 och 24 i hela västvärlden **Bonniers ungdomsbarometer

Inga kommentarer: