lördag 24 januari 2009

Ankdammen del 2

Den fullständigt oväntade men helt självklara fortsättningen som bekräftar min tes.
Eller gör den det?
Bedöm själv!

Det kom ett mail från en god vän:

"Hej!
Jag läste din blogg (som du vet) och följde länken till henne som hittat en ring. Tidigare på hennes blogg fanns länkar till ett hus som hon ville köpa och en länk till ett hus hon inte ville köpa.
Otroligt! Vilket ställe! Jag var tvungen att maila länken till några bekanta och den ena av dem (L som var på kräftskivan i Tripolis om du minns) svarade så här:

"Hej! Tack för det underbara objektet, hur galet som helst. Jag visade bilderna för min kollega och det visade sig att det här är hennes grannar på landet. För att krydda det hela lite kan jag berätta att det på gården tidigare har funnits en bur med riktiga björnar i!!! "

Jag skrattade så att jag grät.

Nåväl, kaffemaskinen är åter i toppform.
Vad kul det ska bli att ses! Ni kan väl invadera vid 14-15 tiden? Passar det er?
kram J"

svar:
"Underbart!
Detta bekräftar tesen. Får jag använda det?
kram en annan J"

J:
"Självklart får du använda storyn, utan dej skulle jag ju inte fått ha så här kul som jag haft ikväll."


Så hur är det nu? En liten värld, eller en horisontell.
Eller bara en rad mycket märkliga sammanträffanden snarare än en vågrät värld?

Jag tror som bekant på det senare.
Vad tror du?

Inga kommentarer: