onsdag 19 november 2008

Kvinnlig kompetens

Kvällar som denna är det tur att vara kvinna. Med simultankapacitet.

En färdighet som utnyttjas till att uppkrupen i favorithörnan i soffan kvällsjobba på pianolackade grymdatorn samtidigt som jag slötittar jag på Grey's Anatomy. Min enda dumburkslast.

Efter Uppdrag granskning. Som kommer före. Fast i fantastiska public service då. Ikväll om ovärdigt miljonprogramsboende i segregerade Malmö. Barn som lever i mögel med kackerlackor krypande över ansiktet. Fy fan. Då är det lätt att sitta och uppröras på nedre Öfre. Innan man zappar viare till glättiga femman och det sexiga sjukhuset.

Efter regn kommer sol. Men idag snöade det. Blir det en vit jul? Då borde vi kanske stanna hemma?

2 kommentarer:

S... sa...

Åh vi har samma last du och jag...vackra människor i sjukhusnivå...

Men jag såg också det vidriga programmet, fy fan för vidriga egoistiska fastighetsägare...

Det där med bilder förresten, hade varit kul med före och efter och Sinead...

S... sa...

I sjukhusmiljö skulle det visst vara....