tisdag 29 mars 2011

Kärringen mot strömmen


Har såvitt jag vet blivit kallad för kärring för första gången någonsin och är mäkta stolt och rörd till tårar av tilltaget.

Anledningen till odelad glädje och inte minsta hyst agg är att avsändaren är ALL-vetaren, bäste B och min medicinman sedan 1998. Som konstaterar att jag mår bra, trots eller kanske på grund av att jag är behandlingsfri sedan årsskiftet, har en stark kropp, en bra kondition och "strålar".


Ledsamt i sammanhanget är att mina medsystrar som inte varit lika lyckosamma som jag är så många att just jag kallas kärringen mot strömmen. Just därför fäller jag en tår som rymmer så väl omåttlig livsglädje som avgrundsdjup sorg.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Att vara "kärringen mot strömmen" har förstås en bakgrund. Ditt naman före vigsel var ju "NY STRÖM"!
Så är det när man motstår hinder, eller..... Fortsätt motströmma mot hinder, du fixar sånt!

PAPPA

Singelmamman sa...

Haha! Ja unik är vi först när vi inte gjort en massa saker. Intressant. Jag har aldrig varit i Grekland, och blev kallad kärring i förrgår, för första gången. :-D

Jag gläds åt/med dig, och hoppas du fortsätter vara den där kärringen mot den sorgliga strömmen.

Anonym sa...

Åh, vilka underbara nyheter! Du är styrkan själv! Mega grattis och mega kram från Åsa

Anonym sa...

Härligt!
Kram K

Anonym sa...

Du är i så fall allas vår favvo-kärring!

Men allra mest en imponerande cool brud!

Eve