tisdag 2 november 2010

Pest eller kolera?

Eller kanske stelkramp, difteri, TBC, lunginflammation, svin- och säsongsinfluensa, hepatit A & B, vattkoppor, röda hund, mässlingen ...

Jag har inget försvar alls mot nämnda farsoter. Trots att jag faktiskt påbörjat späd(gr)isvaccinationerna, så är jag långt ifrån klar. Och med ett par infektioner under hösten har planeringen av varannanveckasvaccineringen gått överstyr fullständigt.

Var det nån som sa att livet var trist?
Inte jag!

Så alla sjukdomar ovan kan invadera.
Men vad gör det? Jag har inte leukemi längre. Häpp!

Och iförrgår tog jag sista kapseln av den vidriga immunsuprimerande medicinen. Den som hindrat den nya märgen att stöta bort vitala organ. Som hjärta, lungor och andra väsentligheter.

Är nu nere i sju piller om dagen för att kroppen ska fungera, för att de kroniska följdåkommorna ska hållas stången. Och även om jag dagar som idag mår kräkilla och stundtals går dubbelvikt av GVH i magen, så är jag så lycklig och tacksam över att jag är här att jag går ännu lite snabbare och tvingar bort smärtan med en sjujäkla äckeläppelkäck optimism.

In your face, cancer!

3 kommentarer:

Sus sa...

Ha! Där fick den där korkade jävla sjukdomen så den teg och försvann!

Skatan sa...

Du har ett sjuhelvetes humör som klarar allt verkar det som ... Det var ett tag sen jag besökte dig här ... men att du i alla fall inte har leukemi längre ... och du ändå inte deppar ihop över alla de andra sjukdomarna som kan invadera nu ... istället ... den tågan känner jag igen.

Även om det verkligen blev Pest eller Kolera.

Kram!

Callie sa...

You rule!