torsdag 11 november 2010

Sällskapsresan


Borde packa.
Allt som barnen och jag lagt i prydliga högar.
Lyssnar i stället till snusningar, snarkningar och sömnprat från mina resfebriga musketörer.

Plockar bort.
Byter ut.
Vi ska ju ändå bara bada!

Imorn åker vi till lyckliga viken.
En nätt skara på 20 vänner i skiftande åldrar tar semester från vardagen.
En firar födelsedag, en annan firar doktorskapet. Själv firar jag livet med den rehab barnen beslutade:

- Sen när du blir frisk ska vi åka dit där det är sommar när vi har vinter. Å så ska vi simma hela tiden, å äta kulglass. Sen när du inte har slangar som är i vägen och får äta sånt som är gott.

Nu är vi snart där.
Jag är inte rädd. Jag kan flyga.
Sällskapsresan kan börja!

4 kommentarer:

Lotta gray sa...

Tack fina du och njut nu av er resa!
Kram lottA

Singelmamman sa...

Ha en fantastiskt skön semester, och ät mycket kul glass och bada!

Callie sa...

Håller med de andra. Njut av solen, värmen och varandra!!

Anonym sa...

Hoppas ni har det toppenhärligt! Är så glad för er semester!

Kram Eve