onsdag 26 oktober 2011

Lilla c

Öppnar brevet från DS lite nonchalant. Och läser:

"Bästa Josefin!
Vi har nu fått svar på den förändring som togs bort på hudmottagningen. Undersökningen visar att det rörde sig om en hudcancer som (...)"

Va? Nej, jag måste ha läst fel, hinner jag tänka. Visst stod det väl INTE, "att det inte rörde sig om en hudcancer". Kollar, och nej, jag läste inte fel.

Åldersfläcken jag skojat om var inte bara en senilblåsa, utan ytterligare en cancer. Som nu ska "tas bort genom kirurgisk åtgärd under lokalbedövning".

Helvetesjävlaskitsjukdom.

Som det ges besked om per snigelpost i ett brev som börjar med "Bästa Josefin!". Nej, jag är inte bäst. Helt klart sämst, uppenbarligen.
Men inte tillräckligt dålig för att föräras med ett telefonsamtal. Opersonligt och ytterst märkligt.
Orkar inte riktigt förfäras av den rutinen.

Måste nämligen ändra operationstiden.
Är på solsemester när hudcancern ska tas bort.
Ödets ironi är obetalbar.
Moahahaha.

6 kommentarer:

Sus sa...

Nej! Nej! Nej! Men för fan. Inte igen??

Jos sa...

Jo, tydligen. Ny form denna gång. Ombyte förnöjer.

Anonym sa...

Helvetesskit! Ska det aldrig få vara ro och vila i er lilla familj :(.
Nu håller vi alla tummar för att det bara är att ta bort den och så nog med det sen!!
Dessutom tycker jag du ska stå på dig och få en snabbare tid. Begär att få ta bort den omgående, framförallt innan resan så det är undanstökat. Patienter som du ska ha förtur, därmed basta!
KRAM

Anonym sa...

Ps. Glömde skriva KRAM från Kristina!

Anonym sa...

Helt jävla otroligt! Hur mycket ska en människa (familj) behöva stå ut med ?!? Åhhh, vad jag tycker det är orättvist!
Jag håller med om att du ska kräva att ta bort eländet NU!

Kramis, Cosmo

Lisa sa...

Nej! Det är inte sant! Hur mycket otur kan man ha?

Kram

/L